Op deze pagina kun je kennis maken met de GS/A’s van onze leden.
Ben je zelf lid? Voeg je auto(‘s) toe en help mee deze pagina te vullen!
De showroom is geen marktplaats, advertenties kunt u onder Annonces kwijt.
Note: these cars are not for sale. You can find the items that are for sale here: for sale
GSA X1, bj. 1984, wit
Reeds meer dan 20 jaar in bezit. Vele kilometers mee gemaakt. 2e eigenaar, gekocht bij garage Jansen in Breda. Voorzien van achterruitenwisser.
GS 1220 Club Break, bj. 1974, ivoire borely
Sinds dit jaar in ons bezit, erg leuke auto die we gaan inzetten als gezinswagen. Voorzien van diverse extra’s: LPG-installatie, 5-bak, trekhaak en elektrisch schuifdak. Origineel Nederlands Kenteken.
Deze GS Pallas uit 1978 is sinds 1995 in mijn bezit. Ik zocht toen specifiek een Pallas van dit modeljaar met een schuifdak en beige bekleding. We hadden thuis dezelfde auto in de kleur rouge geranium, en dat was een erg fijne auto; de eerste auto waar ik in reed.
Mooie, strakke auto! En wat betreft historie: Rouge geranium is 1 van de mooiste kleuren uit de 70-er jaren (vind ik) Ook nu nog worden mensen er vrolijk van (in tegenstelling tot het palet van de nu hippe begrafenis kleuren van auto’s).
Deze break, die nieuw in de regio Nijmegen is verkocht door Citroën dealer Smit, kocht ik de eerste keer in 1990. De auto was toen in verbluffend goede staat omdat de eerste eigenaar een pietje precies was en hem goed had laten tectyleren. Omdat ik als student al een GSA had, heb ik de auto helemaal in orde gemaakt en hem doorverkocht. Toen een jaar of zeven later de motor stuk ging, heb ik de auto teruggekocht. Er zit inmiddels al een andere motor in, maar er moet nog meer werk aan gedaan worden.
Werk zoals?
Deze GS wordt nu grondig gerestaureerd. De hele auto is gedemonteerd en het laswerk is inmiddels afgerond. Ik vind de auto een restauratie waard omdat het een vroege origineel Nederlandse GS is in een erg zeldzame en mooie kleur. Het zal nog even duren voor dit exemplaar weer op de weg is.
De GS rijdt sinds een jaar of twee weer rond op de Europese wegen. Een genot om in te rijden!
GSA Pallas met 1300 motor en 4-bak uit 1980.
deze GSA komt oorspronkelijk uit France, en is in 2007 op kenteken gekomen in Nederland.
Ik heb ‘m gekocht met een een aantal roestplekken (voetenbak links en R/A zijkant van kofferbak). Dit hebben we nu gelast. ook leuk om te weten: origineel was ie Cuivre Tamella, maar in Frankrijk in beige overgespoten.
Dit is mijn gsa, al in mijn bezit sinds 7 juni 2008.
Deze word in de zomermaanden gebruikt als hobby auto.
In de winter staat ie binnen stil. Het is een erg fijne auto waarmee ik in de zomer van 2010 2 weken mee door de highlands van schotland heb getoerd
Dit is mijn huidige dagelijkse GSA Pallas uit 1981, geparkeerd op de Eewal te Leeuwarden. De wagen is door mij voorzien van Cibié mistlampen in de bumper, groen getint glas, lichtmetalen velgen en een 5-versnellingsbak. Erg sobere uitvoering voor een Pallas: geen autoradio + dakantenne, geen achter-ruitenwisser en origineel geleverd met een 4-versnellingsbak.
En we hebben het op de meeting op de brug gezien Erik, dit is de netste GSA die ik ooit heb gezien!
groet,
jasper
Dit is mijn GSA, bouwjaar 82. Franse import, nog netjes in de eerste lak. Alleen ’s zomers in gebruik. Wat rijdt dat toch heerlijk!
Wat een prachtige auto is dit! Ook exact de uitvoering die wij vroeger thuis hadden, jeugdsentiment dus.
Wat is de huidige status van de auto? Als ik het kenteken opzoek, lijkt deze niet meer bekend… 🙁
Dag Arne,
Ik kreeg opeens bekeuringen vanuit plaatsen waar ik niet geweest was vanwege een moderne auto die met foutieve of vervalste kentekenplaten rond reed. Daarom heb ik op advies van de RDW een nieuw kenteken aangevraagd. De auto was dit jaar te zien op Citro-Classica in onze club stand
Deze GSA uit 1984 heeft 250 000 km gelopen.Hij heeft vele jaren onze caravan (Mostard Yvonne uit 1970) naar zuid Frankrijk getrokken en trekt hem in Nederland nog rustig rond.
Mijn origineel In nederland geleverde GSA X3 uit 1984. Ik heb de auto in bezit sinds 2003 en sindsdien stukje bij beetje verbetert. Km stand is na al die jaren nog steeds maar 102000. De auto is tegenwoordig voorzien van lichtmetalen velgen.
Mattijs, kun je mij de getoonde stallingstechniek bekend maken? Ik heb ook nog stallingsruimte aan het plafond over.
Als kleine jongen was ik al gefacineerd door de GS. En hab toen al besloten dat mijn eerste auto een GS moest zijn, en dit is hij dan mijn trots een blanc mei GS 1220 club uit 1973.
Deze GS heeft heel veel emotionel waarde voor mijen dat zal nooit verdwijnen.
Ben een citrofiel in hart en nieren
Mooi verhaal, fantastische foto!
Onze GSA Club tijdens de Glasstad Rally. Origineel Frans, met weinig kilometers – op dit moment 28.000.
Wees er maar zuinig op
Prachtige auto
GSA X3 1984. Origineel Nederlandse auto. Gekocht in 1998, opgeknapt en gespoten in 1999, tot 2006 gebruikt als gezinsauto, sindsdien als tweede auto, opnieuw opgeknapt in 2012, motor en versnellingsbak origineel.
GSA Break Service Tolée 1982.
Op deze site stond een Blauwe GSA aangeboden, die al erg lang (+16 jaar) onder een kapschuur in Vught stond. Op het eerste gezicht dacht ik dat het een gewone Break was, maar na de tweede keer kijken bleek het een Service (Entreprise) te zijn. Zo heb ik een Auto ambulance met chauffeur bereid gekregen om mee te gaan. Afgereisd van Groningen naar Vught, Service opgeladen en weer terug.
Sinds een poosje ben ik bezig met het opknappen. De bodem blijkt nog redelijk goed te zijn, en de rest is ook niet heel slecht. Er komt een nieuw blok in (staat al klaar) en nadat we alles gelast hebben wordt ie weer helemaal blauw gespoten, zodat ie weer helemaal netjes is.
Als er mensen zijn die nog speciale Service delen hebben liggen hoor ik het graag.
Deze is sinds april 2014 van mij. GSA special uit 1983 . Veel leuke reacties als ik ergens rond rij.
Sinds mei 2007 eigenaar van deze GS Club Break. Eerst een paar jaar gebruikt als dagelijkse auto. De auto rijdt op gas en staat daarom nu geschorst ivm met de nieuwe belastingmaatregelen. Regelmatig rijdt ik er nog kleine stukjes in op eigen terrein. Ik zoek naar nog naar een gunstige situatie (juiste klimaat en voldoende tijd) om deze heerlijke auto weer in het openbaar te gaan gebruiken.
Hierbij een plaatje van mijn Citroen GSX2.. sinds 2009 in mijn bezit.
bouwjaar 23-06-1976 in de kleur Vert Nopal en in november op
Nederlands kenteken gekomen
Mooi die verstralers in de koplampen en extra Cibies op de bumper. Op de toekomst voorbereid: Degene die voor je rijdt kan er zijn zonnencellen mee opladen. Maar nu vooral: het geeft in de duisternis heel erg veel licht en zicht: fijn tijdens een sportieve rit in de bossen van noord Frankrijk op de D-wegen of in de bergen (Ardennen, Alpen) ?
Mijn GSA Service van 1982, origineel Nederlandse auto met nu 133000 km.
Vorig jaar gerestaureerd.
Ik heb er een gehad, identiek aan deze foto. Lpg tank van 200 liter dwars achter het tussenschot. Speakerboxen boven de hoofdsteunen. 1987 gekocht bij Hegru Veldhoven, bouwjaar 1983, fl. 2.000,-. Na 4 jaar helemaal op helaas.
Top, heb er lang geleden eentje gehad. Nog altijd spijt van de verkoop ?
Prachtige auto, super! Toen ik nog jong was had Automaterialen Van Gorp uit Helmond exact zo’n GSA als bedrijfsauto. En wij als jeugd maar driften en scheuren met die hydropneumatische boxer.
Mijn GSX uit 1978 volledig in de eerste lak, Vert Papyrus met origineel 74000 km.
Mijn appeltjesgroene (Vert Reinette) GS Break uit 1978(-12-27).
Bij deze mijn G-special uit 1978 , franse import en de afgelopen 3 jaar geheel gerestaureerd, ik rijd er vanaf mei 2015 weer mee op de openbare weg.
Onze ’78er vert papyrus GSpecial break. In 2002 uit Frankrijk naar hier gekomen.
Mijn oude Break, rijdt hij nog?
Heb mij vorige week een GSA van 1980 aangeschaft, het schijnt dat deze nog mee heeft gedaan in de film: de ontvoering van Heineken.
Jammer genoeg zijn de voor zetels niet meer aanwezig, wie kan mij zeggen waar ik nog goeie zetels kan vinden.
grtjes Mario.
Hoi Mario,
Als hij kenteken 26-PT-HV heeft, heeft hij mee gedaan in de Heineken film,het was toen mijn auto en ik heb hem toen verkocht aan iemand die hem in ging zetten in de film.
groet, Bart
Dag Bart, er zat helaas geen kenteken meer op, heb er onder tussen 3 staan, de beste ven de drie zal opgeknapt worden, heb jij zelf nog een rijdende GS(A), of een BX, grtjes Mario.
In 2015 was deze GS1220 Club Break betrokken bij een botsing tijdens LeJoG en zag er verwoest uit. Na de restauratie in 2016 is ze weer in perfecte staat, hetgeen duidelijk werd in de eerste week van december 2016 toen ze als enige Franse auto de finish in John o’Groats haalde.
Nadat mijn zoon en ik in Italië waren geweest op de citroen meeting vroeg hij aan mij, “wat vind je van nu van de bx (en)”? mijn antwoord was, jongen er is er maar 1 die ik mooi vindt en dat de GS (Jes.)..
Eenmaal terug in Nederland ging ik op zoek maar hoefde niet lang te zoeken want deze stond in Lelystad. Vlakbij mijn andere zoon. Dat kon dus mooi worden gecombineerd. De beste man moest hem weg doen i.v.m. ruimte gebrek.
inmiddels hebben we hem motorische laten reviseren door Peter van de Laar in Limburg. En als je dan toch bezig bent, dan ook maar meteen een anti roest behandeling laten doen en dan lekker laten uit druipen…
nu zijn de silent blocks aan de beurt dus as 5 maart 2017 naar de magazijn dag om deze te kopen.
En rijden maar!!
Allez, hierbij een plaatje van mijn GSA 1130 uit 1982 in zijn natuurlijke habitat. De GSA was, als opvolger van mijn 2CV6 vanaf 1986 drie jaar lang mijn dagelijkse auto. Tot ik een lease BX van de zaak kreeg. De GSA kreeg een welverdiende slaapplaats naast mijn eend.
Eind 2010 heb ik de GSA weer uit haar slaap gewekt, met als doel om er in maart 2011 mee naar de beurs in Reims te rijden. Sindsdien doe ik dat ieder jaar, mede omdat een GSA ook in Frankrijk een exclusieve verschijning is die steeds meer gewaardeerd wordt. Maar vooral ook omdat de auto nog steeds fantastisch stuurt en klinkt 😉 .
De foto toont mijn GSA net ten zuiden van Reims.
Nog steeds strak in het vel op Citromobile 2019.
Natuurlijk is Citroen ook bij mij met de paplepel ingegoten. Zie deze foto: Zomervakantie in Cataluna, Spanje. 1973 met onze rode GS 1015 Club.
Mijn GSA is dit najaar uit Frankrijk gehaald. Een bijzonder exemplaar, want geheel in ongerestaureerde nieuwstaat en net 3000 km op de teller. Deze auto heeft nooit regen op z’n dak gevoeld. Hij staat nog op het eerste originele Franse kenteken en dat zal ook zo blijven.En de km. stand dito, anders wordt het snel een auto met weinig km, in plaats van een nieuwe auto, zoals nu. Ik ben er enorm blij mee….
Geweldig Sander!
Echt heel fraai.
Prachtige originele auto. Ik begrijp wel dat je hem helemaal zo wilt houden.
Vervangen zijn alle brandstofleidingen en de tank. En de banden waren ook wat vierkant na al die jaren stilstaan.
Commentaar overbodig….
Beste GS 1220 Club Break bezitter, Uw GS rijdt of reed op lpg. Ik heb vorige week ook een GS op lpg gekocht maar die rookt veel blauwe lucht uit de uitlaat maar hoofdzakelijk bij de start. Warm of koud maakt niet uit. Wat is uw ervaring met de lucht gekoelde GS op lpg. Weet u wat er aan de hand is met mijn Citroen en waar moet ik op letten in de toekomst met de lpg brandstof die schraler en heter wordt dan benzine. Moet ik de motor laten reviseren en hardere kleppen laten monteren of kan ik beter een andere motor plaatsen. De auto rijdt op zich prima, mvg Paul
Sinds 1998 in mijn bezit, deze GS 1220 Club uit 1973. Uit Frankrijk opgehaald. De carrosserie is in 1999 volledig uitgedeukt en opnieuw gespoten in de originele kleur: Vert Argenté (AC 527).
Tot op heden rijden wij er met veel plezier in.
GSA Special, maar naar eigen smaak aangepast.
Uit 1982. Heeft van 1993 tot 2017 opgeslagen gestaan en is daarna opnieuw tot leven gewekt.
Wordt gebruikt om rond te toeren in de zonnige maanden.
Hoi allen, mijn ouders zijn binnenkort 50 jaar getrouwd en nu willen we ze verrassen met een toertocht met een BX, eend en een GS break. Auto’s die ze vroeger gereden hebben toen wij heel klein waren. Voor de GS break zijn we nog op zoek naar een mogelijkheid om er een voor een dag te huren, zaterdag 16-7-22 en dan het liefst een dag ervoor ophalen en zondagochtend terugbrengen. Iemand een idee?