Magazijn

Contactpersoon voor het magazijn is Wim Boogholt.
Regels voor het magazijn
Het borg-retour systeem
Onderdelen op voorraad
Verhuur speciaal gereedschap
Postorderservice

Openingsdagen 2017
In 2017 is het magazijn op de volgende data open:
Zondag 5 maart
Zaterdag 8 april
Zondag 21 mei
Zaterdag 1 juli
Zondag 27 augustus
Zaterdag 7 oktober
Zondag 12 november

De deuren van het magazijn zijn geopend van 11.00 – 14.00 uur.

Regels voor het magazijn
De regels voor het aankopen van onderdelen in het magazijn zijn met ingang van 1 januari 2001 verscherpt. Dit is gedaan om de volgende redenen:
– te waarborgen dat de onderdelen uitsluitend ten dienste staan voor de auto’s binnen de vereniging.
– een aktueel overzicht te krijgen, en te houden, van alle GS(A)’s binnen de vereniging
(i.v.m. het lidmaatschap van de FEHAC).

Men dient lid te zijn van de vereniging, geen donateur, met een geldige lidmaatschapskaart (deze regel bestond al). Men dient een kentekenbewijs (of kopie) van een Citroën GS(A) te kunnen tonen. De betreffende auto dient in het ledenbestand opgenomen te zijn. Voor een net geïmporteerde auto dient het originele (buitenlandse) kentekenbewijs getoond te worden.
Het is niet mogelijk onderdelen te kopen voor een ander model dan vermeld in de ledenlijst. Je kunt bijvoorbeeld geen GS-onderdelen kopen als je een GSA bezit. Hetzelfde geldt als je een berline bezit en je wilt onderdelen kopen voor een break.

Het borg-retour systeem
Momenteel zijn diverse onderdelen voor de GS(A), die aan slijtage onderhevig zijn, zoals aandrijfassen en fuseekogels nog redelijk goed verkrijgbaar in de handel. In toenemende mate merken we echter dat de toeleveranciers onderdelen moeizamer of helemaal niet meer kunnen leveren. Willen we met onze GS(A) blijven rijden, dan betekent dit voor de toekomst dat op enig moment onderdelen gereviseerd of nagemaakt moeten worden.

Aangezien regeren vooruitzien is, wordt in het magazijn voor diverse artikelen al gewerkt met een borgsom- en retoursysteem. Dit systeem houdt in dat bij aanschaf van een onderdeel, het oude (versleten) onderdeel ingeleverd moet worden. Is inlevering niet mogelijk dan betaal je een bepaalde borgsom. De hoogte van die borgsom is per artikel verschillend.

Onderdelen op voorraad
Het GS/GSA-magazijn levert alleen de originele onderdelen, tenzij anders vermeld. Niet-originele onderdelen worden alleen aangeschaft indien de kwaliteit vergelijkbaar is met het origineel, of als het origineel niet meer leverbaar is. Onderdelen zijn alleen persoonlijk af te halen bij het magazijn, onder vertoon van uw kentekenbewijs en uw lidmaatschap.

Mocht je iets bijzonders zoeken of wil je weten of het gezochte onderdeel op voorraad is, neem dan even contact op met Wim Boogholt. Bel niet op het laatste moment als je een specifiek onderdeel zoekt, omdat het gezochte onderdeel wellicht besteld moet worden.

Verhuur van speciaal gereedschap
Sommige reparaties aan een GS/GSA kunnen alleen, of een stuk gemakkelijker, met speciaal gereedschap. Het magazijn heeft speciaal gereedschap beschikbaar. Naast een huurprijs per maand, betaal je ook een borgsom.

Postorderservice
Via de postorderservice kun je de reguliere onderdelen bestellen.
Voor onderdelen die in de verzendlijst staan vermeld kan er contact worden opgenomen met Frank Zandstra.
Voor verzendlijst zie het clubblad.
DIT GELDT ALLEEN VOOR LEDEN.

Kijk voor exacte magazijndata op de “Magazijnpagina” van de Gazette Spéciale. Bij twijfel over
de verkrijgbaarheid van bepaalde onderdelen in het magazijn,
adviseren we vooraf contact op te nemen met Wim Boogholt, dit
voorkomt wellicht een onnodige reis.