handremstelmechanisme

Alle onderwerpen anders dan de motor (stuurinrichting, versnellingsbak, hydroliek, etc.)
Plaats reactie
Marten_Postma

handremstelmechanisme

Bericht door Marten_Postma » ma sep 14, 2015 3:35 pm

Een van mijn renmklauwen vertoonde lekkage. Ik zag het bij het uitbouwen van de aandrijfassen. Inmiddels ligt de betreffende klauw op de werkbank.

DIt is een late GS klauw en voor zover ik heb begrepen moet het mogelijk zijn om het stelmechanisme van de GSA (dat beter bereikbaar is van bovenaf) op deze klauwen te monteren. Iemand een idee of dat mogelijk is? Verdere aanpassingen nodig?

Iemand die dat spul los heeft liggen en dat (uiteraard tegen gepaste betaling) wil opsturen naar mij?

Pol Bierhoff

Re: handremstelmechanisme

Bericht door Pol Bierhoff » wo sep 16, 2015 7:47 pm

Hoi Marten,

Dit kan zonder meer, behalve dat je iets kleins moet aanpassen aan de bevestiging van en/of de remleiding zelf die van het remcommando komt. Handremstellen wordt door deze aanpassing wel een pitstopingreep: anderhalve minuut inclusief reservewiel eruit halen en erin leggen. Ik heb deze aanpassing echter wel gedaan met blok en bak naast de auto. Hoe en of het kan met alles erin, durf ik je niet te zeggen.

Succes en groet,

Pol

Thierry

Bericht door Thierry » vr sep 18, 2015 5:47 pm

Hoi Marten,

Ik heb ze niet voor je. Maar afgelopen voorjaar de handrem van mijn 75-er GS moeten stellen en dat was echt een meevaller. Ik dacht ook aan meteen veranderen naar GSA mechanisme, vanwege de beruchtheid. Maar als je eerst met een spiegletje goed kijkt hoe het zit, dan de hendel 1 of 2 klikjes aantrekt en de blokjes gewoon tegen de schijf stellen. Vooraf je kabels bijna volledig ontspannen zetten, kun je later me je kabels strakker stellen als het weer nodig is. (Of een klein tikje losser als ze toch nog aanlopen).

Ik vond het prima te doen.

Succes,
Thierry

Marten_Postma

Bericht door Marten_Postma » ma sep 21, 2015 12:14 pm

Och, onmogelijk is het zeker niet om de handrem te stellen op de "gebruikelijke" manier. Maar het kost wel een hoop tijd. Die GSA methode zou mij een nuttige verbetering lijken, die ik zou kunnen doorvoeren, nu de zaak toch uit elkaar ligt.

Marten_Postma

Bericht door Marten_Postma » di jul 05, 2016 12:20 pm

Misschien toch nog maar eens een schopje proberen hier. Niemand die een set GSA klauwen heeft liggen? Ik kom van de zomer weer naar NL toe.

Plaats reactie